Showlist
oaed_kpa.jpg
apergoioaed.jpg
omospondia.jpg
sinendeuxi_typou.jpg
Αρ. Πρωτ. 669/ 18 -12-2023
Η Ομοσπονδία μας, με το Αρ. Πρωτ. 660 /8-11-2023 έγγραφό της, κατέθεσε μια δέσμη προτάσεων προς το Υπουργείο Εργασίας, προκειμένου να παρέμβει ο ΟΑΕΔ για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας.
Η απάντηση του Υπουργού, την οποία σας παραθέτουμε, μας εξηγεί αναλυτικά τα υφιστάμενα προγράμματα, αλλά δεν αναλαμβάνει καμιά δέσμευση και καμιά πρωτοβουλία, προκειμένου να ανακουφιστούν οι κάτοικοι των περιοχών που επλήγησαν.
Ειδικότερα για τη Θεσσαλία, δεν την εντάσσει σε κανένα ειδικό καθεστώς όσον αφορά το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού, όπως ισχύει για Έβρο, Λέσβο, Χίο, Λέρο, Κω, Ρόδο, Εύβοια, που προβλέπει 10-12 διανυκτερεύσεις, με μηδενική συμμετοχή για το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού.
Δεν εντάσσει τη Θεσσαλία σε κανένα ειδικό πρόγραμμα επέκτασης ταμείου ανεργίας και διατήρησης θέσεων εργασίας ή ειδικό πρόγραμμα δημιουργίας ΝΘΕ, με τη δικαιολογία ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Για τη στεγαστική συνδρομή των πληγέντων της Θεσσαλίας παραπέμπει στο άλλο Υπουργείο.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση περιοχών που επλήγησαν από καταστροφικά φαινόμενα!! Γιατί η ΔΥΠΑ δεν παρεμβαίνει στη Θεσσαλία με ειδικά στοχευμένα προγράμματα;
Υπενθυμίζουμε ότι χάθηκαν πάνω από 2.000 θέσεις εργασίας, ενώ εκατοντάδες είναι οι άστεγοι συμπολίτες μας. Η ΔΥΠΑ, δηλαδή, δεν παρεμβαίνει σε μια περιοχή που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και αφορούν την καθ ύλην αρμοδιότητα της; Ποιος ο λόγος; Ποια η αιτία;
Μήπως να θυμηθούμε προεκλογικές αναφορές για το τι θα συμβεί αν ψηφιστεί ο "λάθος" περιφερειάρχης;
Για το ΔΣ
ο Πρόεδρος ο Γ.Γραμματέας
Μακράκης Γ. Τηλιγάδας Κ.
Αρ. Πρωτ. 664/ 11-12-2023
Το νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή εισάγει αναχρονιστικές διατάξεις για την πρόσληψη και την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών της ΔΥΠΑ. Καταρχάς, διευκρινίζουμε ότι από τις 738 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΔΥΠΑ οι 400, δηλαδή πάνω από 50%, είναι κενές! Οι 35 θέσεις που προβλέπεται να προκηρυχθούν για το 2024 αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό και δεν λύνουν το πρόβλημα.
Οι προσλήψεις εκπαιδευτικών θα πραγματοποιούνται από τριμελή επιτροπή, εκ των οποίων τα δύο μέλη θα προέρχονται από τον ΟΑΕΔ με απόφαση του Διοικητή και το ένα από το ΑΣΕΠ! (αποχαιρέτα το, το ΑΣΕΠ που χάνεις!). Εισάγεται η συνέντευξη ως μοριοδοτούμενο κριτήριο πρόσληψης στο τελικό στάδιο, πάλι από τριμελή επιτροπή, πάλι από δυο μέλη που διορίζονται από τον ΟΑΕΔ (πάλι με απόφαση του Διοικητή) και ένα από το ΑΣΕΠ. Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι στον ΟΑΕΔ /ΔΥΠΑ όλοι οι προϊστάμενοι και διευθυντές είναι τοποθετημένοι από τον διοικητή, μιας και έχουν να πραγματοποιηθούν κρίσεις πάνω από μια δεκαετία. Με το νομοσχέδιο για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών προτάσσεται, παράλογα κατά την άποψη μας, η μοριοδότηση επαγγελματικής εμπειρίας έναντι της εκπαιδευτικής, ενώ με τη συνέντευξη είναι πιθανή η ανατροπή των τελικών αποτελεσμάτων, με κριτήρια υποκειμενικά.
Το ίδιο μοντέλο ακολουθείται και για την πρόσληψη ωρομισθίων / αναπληρωτών εκπαιδευτικών στη ΔΥΠΑ, με αποτέλεσμα και στις δύο περιπτώσεις να κινδυνεύουν να μείνουν εκτός εκπαιδευτικοί με προϋπηρεσία πάνω από 15 χρόνια στον ΟΑΕΔ/ΔΥΠΑ.
Μια άλλη διάταξη, επιστέγασμα οπισθοδρόμησης, αποτελεί το άρθρο 168 για την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών, όπου ο διοικητής του ΟΑΕΔ θα μπορεί να μεταθέτει εκπαιδευτικούς και εκτός Νομού χωρίς αίτηση τους και χωρίς γνώμη του Υ.Σ! Στη συγκεκριμένη περίπτωση θεωρούμε ότι ο νομοθέτης παραβιάζει συνταγματικές προβλέψεις (άρθρο 103 παρ.4 Σ) και άρθρο 67 παρ.5 Υπαλληλικού κώδικα για τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων και χορηγεί εξουσίες πέραν του νόμου στον εκάστοτε Διοικητή ο οποίος θα μπορεί να απειλεί και να μεταθέτει υπαλλήλους χωρίς γνώμη του ΥΣ και χωρίς αίτηση του εκπαιδευτικού από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη. Ζητούμε να προστεθεί στο άρθρο 168 ότι η μετάθεση των εκπαιδευτικών της ΔΥΠΑ διενεργείται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου διοίκησης μετά από σύμφωνη γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
Όσον αφορά τις προπληρωμένες κάρτες για τα επιδόματα ανεργίας του άρθρου 152 του σχεδίου νόμου, διαπιστώνουμε μια πρόσθετη τραπεζική εμπλοκή χωρίς κανένα όφελος για τους επιδοτούμενους, οι οποίοι μάλιστα δεν θα μπορούν να λαμβάνουν σε μετρητά το συνολικό ποσό παρά μόνο το ½ του ποσού του επιδόματος. Πρόκειται για ένα περιορισμό που δυσκολεύει την πραγματική ζωή των επιδοτούμενων ανέργων και την ελεύθερη διάθεση του ποσού των επιδομάτων που λαμβάνουν. Υπενθυμίζουμε δε ότι το επίδομα ανεργίας είναι ανταποδοτικό.
Για το ΔΣ
ο Πρόεδρος ο Γ.Γραμματέας
Μακράκης Γ. Τηλιγάδας Κ.
Πρόσφατα σχόλια