Showlist
oaed_kpa.jpg
apergoioaed.jpg
omospondia.jpg
sinendeuxi_typou.jpg
Αρ.Πρωτ 779/24-2-2025
Στην απεργία συμμετέχουν όλοι οι συνάδελφοι, (ΣΟΧ και 55-67).
Αρ.Πρωτ 778/19-2-2025
10831 χιλιάδες ευρώ κόστισε η συνέντευξη τύπου του Διοικητή της ΔΥΠΑ και της Υπουργού Εργασίας στη Ρόδο! Πρόκειται για ακόμη μια κυριλέ εκδήλωση-φιέστα, που αυτή τη φορά πραγματοποιήθηκε στη Ρόδο από τον Διοικητή της ΔΥΠΑ και την Υπουργό.
Η εκδήλωση αφορούσε παρουσίαση νέου πιλοτικού προγράμματος κατάρτισης, απασχόλησης και επιχειρηματικότητας για τις περιοχές Ρόδου, Αχαΐας, Καστοριάς, Σερρών, Περάματος Κερατσινίου, Δραπετσώνας και Σαλαμίνας.
Όπως είναι γνωστό, τα προγράμματα τα υλοποιούν οι εργαζόμενοι της ΔΥΠΑ. Όπως είναι επίσης γνωστό, στη Ρόδο, πριν δύο μήνες, παραλίγο να είχαμε θύμα/συνάδελφο απο την πτώση μπαλκονιού.
Όπως είναι τέλος γνωστό και στη Ρόδο, στις 31/12, το κτήριο που στεγάζονταν το ΚΠΑ κρίθηκε ακατάλληλο και οι εργαζόμενοι έχουν στοιβαχτεί σ ένα μικρό μέρος του κτηριακού συγκροτήματος. Θα περίμενε κανείς από τον κ. Διοικητή, εκτός από τις άπειρες υπέροχες φωτογραφίες του από τη συνέντευξη τύπου, να επισκεφτεί το ΚΠΑ και τις άλλες υπηρεσίες της ΔΥΠΑ στην Ρόδο, για να δει από κοντά τα κτηριακά προβλήματα και το εργασιακό περιβάλλον των συναδέλφων. Παρόλο που η απόφαση μετακίνησης του Διοικητή και των ακολούθων του στο νησί, προέβλεπε επίσκεψη στις υπηρεσίες και για αυτό τον λόγο αποζημιώθηκε. Δυστυχώς, ο... συνεργάτης μας, δήλωσε, φωτογραφήθηκε και αποχώρησε.
Είναι ντροπή! Οι εργαζόμενοι οφείλουμε να δυναμώσουμε χωρίς φόβο τη φωνή μας και να διεκδικήσουμε συνθήκες υγείας και ασφάλειας στους χώρους εργασίας. Δεν τους καίγεται καρφί!
Για το ΔΣ
ο Πρόεδρος ο Γ.Γραμματέας
Μακράκης Γ. Τηλιγάδας Κ.
Αρ. Πρωτ. 774 /11-2-2025
Απαντώντας σε ερωτήματα συνάδελφων σχετικά με τη χρήση υπόλοιπου κανονικής άδειας 2024, σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα η άδεια αυτή χορηγείται υποχρεωτικά το επόμενο έτος, δηλαδή μέχρι 31/12/2025.
Για το ΔΣ
ο Πρόεδρος ο Γ.Γραμματέας
Μακράκης Γ. Τηλιγάδας Κ.
Αρ. Πρωτ. 770 /28-1-2025
Από την πρώτη στιγμή που άνοιξε η συζήτηση για την αγορά νέου κτηρίου διοίκησης, οι εργαζόμενοι εξέφρασαν τις έντονες αντιρρήσεις τους στους εμπνευστές της μεταστέγασης. Πάρα τις εκπεφρασμένες διαφωνίες του συνόλου των εργαζομένων, η Διοίκηση της ΔΥΠΑ επιμένει στην αγορά νέου κτηρίου. Η επιχειρηματολογία της μάλιστα εξαντλείται στο να απορροφήσουν χρήματα του ΤΑΑ, που στην ουσία είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους δανεικά. Επισημαίνουμε ότι η διοίκηση της ΔΥΠΑ στεγάζεται σε ιδιόκτητο κτήριο, πλησίον μετρό. Στο ερώτημα μας γιατί δεν επισκευάζουν το κτήριο αυτό, ο κ. Διοικητής είχε εκφράσει το ερώτημα που θα πάνε οι εργαζόμενοι μέχρι να επισκευαστεί το κτήριο....
Επειδή δεν υπάρχει κανένας αντικειμενικός λόγος να μεταστεγαστεί το κτήριο και οι υπηρεσίες της διοίκησης
Επειδή τα επιχειρήματα περί του ΤΑΑ και της μη δυνατότητας επισκευής του υπάρχοντος κτηρίου είναι σαθρά
Επειδή η τυχόν μεταστέγαση θα ανατρέψει τον προγραμματισμό όλων των εργαζομένων που έχουν κτίσει την υπηρεσιακή και οικογενειακή τους ζωή πέριξ του κτηρίου διοίκησης
Επειδή η κατασπατάληση 45 εκ. ευρώ χωρίς υπαρκτή ανάγκη είναι "σκάνδαλο"
Επειδή από την ενημέρωση που έχουμε οι κατατεθειμένες προσφορές δεν πληρούν τυπικά και ουσιαστικά τους όρους της προκήρυξης
Επειδή τα 45 εκ. δεν αποτελούν ποσό για να παίζουμε μονόπολη
Επειδή υπάρχουν τεράστιες στεγαστικές ανάγκες στις αποκεντρωμένες υπηρεσίες μας(πολλά ΚΠΑ λειτουργούν χωρίς κανόνες υγείας και ασφάλειας) τα 45 εκ θα μπορούσαν να διατεθούν για κάλυψη αυτών των πραγματικών αναγκών και όχι για προκλητική πολυτέλεια στο νέο κτήριο Διοίκησης που δεν εξυπηρετεί κανένα εργαζόμενο.
Καλούμε όλους τους συναρμόδιους να ακυρώσουν τα σχέδιά τους και να προχωρήσουν στη λελογισμένη και αναγκαία επισκευή του υπάρχοντος κτηρίου.
Οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν ήδη αρκετά προβλήματα, οικονομικά κ.ά. Μια ακόμα επιβάρυνση (οικονομική και χρονική), θα είναι η σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι.
Αρ.Πρωτ 766/16-1-2025
Ένας – ένας αποχωρούν οι συνάδελφοι εργαζόμενοι με το πρόγραμμα 55-67, το οποίο παραμένει κλειστό από 2 Αυγούστου, παρά τις υποσχέσεις του Υπουργείου. Οι συνάδελφοι αποχωρούν από κρίσιμες θέσεις, ενώ έχουν αποκτήσει πολύτιμη προϋπηρεσία και έχουν συμβάλλει καθοριστικά στην εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών.
Από τη συνάντηση της Ομοσπονδίας με την κ. Υπουργό και τη δήλωσή της ότι και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ενδιαφέρεται για το πρόγραμμα, έχουν περάσει τρεις μήνες και τα πράγματα είναι χειρότερα, αφού οι υπηρεσίες στενάζουν από υποστελέχωση και οι συνάδελφοι οδηγούνται ξανά στην ανεργία.
Ζητούμε την άμεση ενεργοποίηση του προγράμματος και την παραμονή των συναδέλφων στις υπηρεσίες, μέχρι τη συνταξιοδότησή τους.
Για το ΔΣ
ο Πρόεδρος ο Γ.Γραμματέας
Μακράκης Γ. Τηλιγάδας Κ.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 31/12/2024
Σχετικά με το ΦΕΚ 7047/20-12-2024 και τον καθορισμό των όρων και των προϋποθέσεων της πιλοτικής δράσης της ΔΥΠΑ για την τακτική επιδότηση της ανεργίας επισημαίνουμε τα εξής: Είναι γεγονός ότι το επίδομα ανεργίας και ο υφιστάμενος τρόπος υπολογισμού του διέθετε μια στιβαρή λογική, ωστόσο χρειαζόταν έναν επαναπροσδιορισμό.
Σ' αυτή τη βασική αρχή, συμφωνούμε. Επαναπροσδιορισμό όμως υπέρ των ανέργων, υπέρ των αδύναμων. Με την πιλοτική εφαρμογή για το νέο επίδομα ανεργίας κάτι τέτοιο δεν προκύπτει, όπως θα αναλύσουμε εν συνεχεία. Καταρχάς, να διευκρινίσουμε ότι το επίδομα ανεργίας λαμβάνει μεσοσταθμικά περίπου το 15% του συνόλου των εγγεγραμμένων ανέργων.
Για τον μήνα Νοέμβριο δηλαδή, από τους 962.052 χιλιάδες εγγεγραμμένους ανέργους, επίδομα ανεργίας (όλων των περιπτώσεων) έλαβαν οι 170.851 άνεργοι. Η Κυβέρνηση μέσα από το πιλοτικό πρόγραμμα για το επίδομα ανεργία και σε συνέχεια άλλων νομοθετημάτων ("Δουλειές ξανά" κλπ) προσπαθεί να μειώσει τους δικαιούχους του επιδόματος ανεργίας και να αφήσει εκτός επιδόματος νέους εργαζόμενους ή εργαζόμενους με ευέλικτες μορφές απασχόλησης κλπ, δηλαδή τη μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων.
Η κυβέρνηση «παίζει» με το τυράκι της εμπροσθοβαρούς καταβολής του επιδόματος, για να μη δούμε τη «φάκα» που θα περικόψει δαπάνες και θα μειώσει δικαιούχους.
1ον) Από τον καθορισμό των όρων και των προϋποθέσεων της πιλοτικής δράσης της ΔΥΠΑ για την τακτική επιδότηση της ανεργίας, προκύπτει η αυστηροποίηση των όρων ένταξης στο επίδομα ανεργίας. Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 4, προϋπόθεση για την ένταξη στην τακτική επιδότηση ανεργίας (σταθερό μέρος) είναι η πραγματοποίηση 175 ημερών ασφάλισης με εισφορές υπέρ του κλάδου ανεργίας κατά τους 14 μήνες που προηγούνται της λήξης ή λύσης της εργασιακής σχέσης, ενώ σύμφωνα με την παρ. 4 του ίδιου άρθρου, οι 2 τελευταίοι μήνες πριν από τη λήξη ή λύση της εργασιακής σχέσης δεν λαμβάνονται υπόψη κατά τον υπολογισμό. Έχουμε δηλαδή αύξηση των ημερών ασφάλισης, για να μπορεί κάποιος να ενταχθεί στο επίδομα ανεργίας, κατά 50 ημέρες (δηλαδή από 125 ΗΑ που είναι σήμερα, αυξάνονται στις 175). Αυτή και μόνο η προϋπόθεση, αν εφαρμοστεί οριζόντια μετά τη λήξη του πιλοτικού, θα αφήσει εκτός επιδόματος πολλές χιλιάδες δικαιούχους (κινδυνεύουν να μείνουν εκτός επιδόματος πάρα πολύ μεγάλες κατηγορίες εργαζομένων, όπως π.χ αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτικοί εργαζόμενοι σε φροντιστήρια, συμβασιούχοι δήμων κλπ). Δεν γνωρίζουμε τι θα προβλεφθεί με τις ισχύουσες σήμερα ευνοϊκότερες περιπτώσεις για το επίδομα ανεργίας, οικοδόμοι (100 ΗΑ) κλπ, καθώς στην πιλοτική δράση δεν υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη.
2ον ) Εξαφανίζει το επίδομα μακροχρόνιας ανεργίας και δεν το ενσωματώνει όπως ισχυρίζονται οι προτείνοντες στο νέο σχέδιο για το επίδομα ανεργίας. Οι προϋποθέσεις που τάσσει η ΚΥΑ (ΦΕΚ 7047/20-12-2024) άρθρο 5 παρ. 2, θέλει 900 ΗΑ με εισφορές υπέρ ανεργίας 50 μηνες πριν τη λήξη ή τη λύση της εργασιακής σχέσης, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι 2 τελευταίοι μήνες πριν τη λήξη ή τη λύση της εργασιακής σχεσης, προκειμένου να δύναται να χορηγηθεί επίδομα ανεργίας για 24 μήνες.
Έχουμε δηλαδή επίδομα μακροχρόνιας εργασίας και όχι ανεργίας, αφού η μακροχρόνια ανεργία δεν επιδοτείται αν δεν έχει μια προϋπόθεση την προηγούμενη μακροχρόνια εργασία. Με το ισχύον σύστημα για να λάβει κανείς το επίδομα μακροχρόνιας ανεργίας έπρεπε να διαθέτει 2 βασικές προϋποθέσεις:
1. Να έχει εξαντλήσει τη 12μηνη τακτική επιδότησης ανεργίας.
2. Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημά του να μην υπερβαίνει τις 10.000€, το οποίο προσαυξάνεται κατά 586,08€ για κάθε ανήλικο τέκνο . Αντιλαμβανόμαστε και από εδώ ότι ελάχιστοι άνεργοι θα δικαιούνται πλέον το ενσωματωμένο επίδομα μακροχρόνιας ανεργίας.
Σχετικά με την ανταποδοτικότητα και την αναλογικότητα του επιδόματος ανεργίας: Είναι αλήθεια ότι το επίδομα ανεργία είναι ασφαλιστικό δικαίωμα. Καταβάλλει δηλαδή ο εργαζόμενος εισφορές υπέρ ανεργίας, για να έχει δικαίωμα, όταν βρεθεί άνεργος, να λάβει επίδομα ανεργίας. Το επίδομα ανεργίας είναι, λοιπόν, ανταποδοτικό, αλλά όχι αναλογικό και εξατομικευμένο. Η μετατροπή του επιδόματος σε αναλογικό λειτουργεί σε βάρος της πλειοψηφίας των εργαζομένων, που θα αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο της ανεργίας, αφού η μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων είναι φτωχοί και ευέλικτα εργαζόμενοι.
Το επίδομα της τακτικής ανεργίας θα έπρεπε να έχει στόχο την στήριξη αυτών των ανέργων που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.
Το πιλοτικό σχέδιο κάνει ακριβώς το αντίθετο. Για την ακρίβεια αυτό που κάνει είναι να δυσκολεύει πάρα πολύ τη λήψη του επιδόματος και να το καθιστά αποκρουστικό, γραφειοκρατικό και δαιδαλώδες. Με το νέο σχέδιο για το πιλοτικό επίδομα ανεργίας, ούτε το επίδομα αυξάνεται ούτε οι δικαιούχοι. Οι προτείνοντες το πιλοτικό πρόγραμμα για την τακτική επιδότηση ανεργίας επαίρονται στην ΚΥΑ ότι η εμπροσθοβαρής καταβολή του νέου επιδόματος ανεργίας θα λειτουργήσει ως κίνητρο για την επανένταξη στην αγορά εργασίας. Μα αν ήταν έτσι δεν θα είχαμε στα μητρώα της ΔΥΠΑ μακροχρόνια ανέργους χωρίς επίδομα, που ξεπερνούν τους βραχυχρόνια άνεργους.
Αφού δηλαδή οι προτείνοντες το νέο επίδομα ανεργίας ισχυρίζονται ότι όσο λιγότερο επίδομα ανεργίας λαμβάνει κάνεις τόσο περισσότερο πιέζεται να βρει εργασία, γιατί δεν έχουν βρει εργασία οι 815.000 άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα της ΔΥΠΑ, που δεν λαμβάνουν κανένα επίδομα ανεργίας;
Γιατί οι 460.000 εγγεγραμμένοι μακροχρόνια άνεργοι που δε λαμβάνουν επίδομα ανεργίας παραμένουν στην ανεργία? Η Κυβέρνηση και η Διοίκηση της ΔΥΠΑ θεωρούν ότι η μη οικονομική στήριξη των ανέργων αποτελεί κίνητρο για την εύρεση εργασίας!!!
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Ο Γεν.Γραμματέας
Μακράκης Γεώργιος Τηλιγάδας Κωνσταντίνος
Πρόσφατα σχόλια